Iskolkazdés 2.2020.07.31. 07:03, mokuska777
Ha még mindig valakinek kétsége lenne....
Az előző cikk folytatása, bár nem így terveztem...
Nem terveztem, hogy még írok az iskolakezdésről, csak közben öszefuttotam egy gyermekpszichológus ismerősömmel és egy cikkel amit ő jegyez, így lett folytatása az előző posztomnak.
Az egyik patika újságban olvastam egy cikket, hogy gyermeket nem kell mindenféle különórákra járatni, hadd játszon szabadon. És tényleg: ilyen óra, olyan különóra, ilyen foglalkozás, meg amolyan és pont a gyermekidőt veszik el ezek a különórák.
Aztán van aki úgy értelmezi, hogy nem kell fejlesztés, majd fejlődik a maga ütemében. Ő ilyen. Jól van az úgy. Aztán jön az SNI papír, meg a külön osztály. Ráadásul az oviban a logopédia egy jó dolog minden gyereknek, a suliban a 'logopédiai osztály' már megbélyegzés...ezt gyerek tudat alatt tudja, érzi, hogy más milyen, más osztályba jár. Később aztán a mindenféle lelki probléma, magatartászavar és tanulási zavar jön elő, szülő rohan vele a gyerekpszichológushoz, hogy 'baj van', de az igazán baj a szülővel volt: akko ramikor nem vitte nyelvi késés terápiára a gyerekét, amikor minden más fontosabb volt a gyermekénél. Nagyon sajnálom ezeket a gyerekeket, mert a felnőttkoruk sokkal jobban is alakulhatni, mint ahogy fog majd.
Na de, ki írt a fent említett cikket? Olvasom, olvasom... majd kiderült, hogy a gyerpszichológus barátnőm a szerző, akinek a gyermeke bizony jár különórákra, logopédiára, iskola-előkészítőre, merthogy kéttannylevű suliba készül.
Hát ez az ,amikor van eg y népszerű irányvonal, a szakemberek abba beleállnak, - (talán nehogy kiközösítsék őket ?) - hirdetik az igét, miközben a saját gyerekét precízen készíti fel az iskolára.
Most így járványhelyezt (után? előtt közben?) létfontosságú, hogy a nyáron készülejetek az iskolakezdésre!
|